Opis panelu nadmuchu (wersja manualna)


1. Regulator temperatury.
2. Włącznik klimatyzacji (opcja).
3. Przełącznik sposobów nadmuchu powietrza.
4. Włącznik recylkulacji powietrza (zasysanie z kabiny)
5. Regulator dmuchawy.

REGULATOR TRMPERATURY

Regulator temperatury służy do nastawienia temperatury napływającego przez nawiew powietrza.
Niebieski oznacza zimne powietrze a czerwone oznacza ciepłe powietrze, regulator steruje klapą 5 którą pokazano na schemacie.
Jeżeli auto jest wyposażone w klimatyzację możemy część powietrza ochłodzić a część ogrzać, wystarczy regulator temperatury ustawić na pole białe, regulator sposobu nadmuchu na nogi i na szybę lub na nogi i na twarz włączyć nadmuch i klimatyzację.
Dzięki temu na nogi będzie leciało zimne (schłodzone powietrze) a na twarz lub na szybę powietrze ogrzane.

WŁĄCZNIK KLIMATYZACJI

Przełącznik ten powoduje włączenie chlodzenia w samochodzie.
Po uruchomieniu silnika należy najpierw włączyć nadmuch ustawć pokrętło temperatury na pole niebieskie wybrać rodzaj nadmuchu a następnie wcisnąć klawisz AC.
Klimatyzacja nie załączy się gdy nie włączony jest nadmuch i wtedy gdy na zewnątrz jest zbyt niska temperatura.

PRZEŁĄCZNIK SPOSOBÓW NADMUCHU

Przełącznik ten pozwala nam wybrać jeden z pięciu rodzajów nadmuchu.
nadmuch na twarz
nadmuch na twarz i nogi
nadmuch na nogi
na nogi i szybę przednią
na szybę przednią


WŁĄCZNIK RECYLKULACJI

Po wciśnięciu tego przycisku powietrze zasysane jest z kabiny (recyrkulacja).
Gdy na zewnątrz jest durze zapylenie lub gdy chcemy uniknąć zassania spalin ulicznych do wnętrza auta należy wncisnąć przycisk recyrkulacji.
Ciągłe stosowanie recyrkulacji powoduje oszranianie się szyb więc recyrkulację należy włączać tylko na czas przejazdu przez zapylone nie utwardzone drogi lub w celu szybkiego nagrzania lub ochłodzenia wnętrza pojazdu.

REGULACJA SIŁY NADMUCHU

Przełącznik ten pozwala na ustawienie siły nadmuchu powietrza do kabiny



Opis panelu nadmuchu (klimatronik)





1  - Przełącznik sterowania temperatury (góra wzrost o 0,5 stC, dół obniżenie o 0,5 stC)
2  - Wskaźnik trybu automatycznego
3  - Wskaźnik poziomu nastawionej temperatiry przełącznikem 1
4  - Wskaźnik nawiewu na szybę
5  - Wskaźnik włączenia trybu recyrkulacji
6  - Wskaźnik wyboru nawiewu za pomocą przełącznika 14
7  - Wskaźnik włączenia klimatyzacji
8  - Wskaźnik siły nadmuchu
9  - Przełącznik siły nadmuchu
10 - Włącznik odmrażacza szyb
11 - Włącznik recyrkulacji powietrza
12 - Włącznik układu klimatyzacji
13 - Wskaźnik nawiewu powietrza z zewnątrz
14 - Włącznik wyboru trybu nawiewu
15 - Przycisk wyłączenia automatycznego sterowania klimatyzacją
16 - Przycisk włączania automatycznego sterowania klimatyzacją
17 - Czujnik temperatury/wilgotności



Wciśnięcie przycisku AUTO powoduje automatyczne sterowanie klimatyzacją, ogrzewaniem, rodzajem nawiewu i recyrkulacją.
W trybie auto klimatronik automatycznie osiąga zadaną temperaturę.



Za pomocą tego przełącznika ustawiamy temperaturę która ma być wewnątrz auta.
Podczas przyciskania przycisku do góry temperatura wzrasta o 0,5 stopnia C aż do 32 stopni C.
Wciskając przycisk w dół powodujemy obniżanie temperatury w aucie co 0,5 stopnia aż do 18 stopni C.




Czujnik ten dostarcza informacje o temperaturze i wilgotności w kabinie.
Nie należy go zasłaniać ani zaklejać.




Przycisk ten służy do zwiększania (góra) lub zmniejszania (dół) siły nadmuchu powietrza.



Przycisk ten służy do załączania lub wyłączania układu klimatyzacji.



Przycisk ten załącza recyrkulację, obieg zamknięty powietrza.



Naciśnięcie przycisku OFF powoduje wyłączenie układu klimatyzacji.



Naciśnięcie tego przycisku powoduje nawiew powietrza na przednią szybę i włączenie klimatyzacji.


14 - MODE

Naciskanie przycisku MODE powoduje wybranie jednego z czterech trybów nawiewu.

na twarz
na twarz i nogi
na nogi
na nogi i przednią szybę

Tryb MODE ma o jedną pozycję miej niż w panelu manualnym nie ma tu samego nawiewu na szybę gdyż jest do tego osobny przycisk opisany wyżej.



Darmowy hosting http://www.osemka.pl
Projekt strony Eliasz Piotr, Niepołomice 2011